27 jan 2008

media-me


SKOR (Stichting Kunst en Openbare Ruimte) is een landelijk opererende organisatie die bijzondere kunstprojecten ontwikkelt in relatie tot de openbare ruimte; de inrichting van de stedelijke ruimte, landschap en ruimtelijke ordening; maar ook televisie of internet als vormen van publiek domein.
Vlakbij het Rijksmuseum op de hoek van de Amsterdamse Stadhouderskade en de Ruysdaelkade staat het huisje De Inkijk, dat deel uit maakt van het voormalige rioolwaterzuiveringcomplex waarin SKOR is gehuisvest. De grote ramen aan beide straatzijden doen het huisje op een kijkkast lijken. Hier vond gedurende de maand januari de presentatie plaats van de 'Media Me Slide Show' van Bert Kommerij.
In de Media Me groep op 's-werelds grootste fotocommunity Flickr zijn op dit moment ruim 1200 foto’s te zien waarin mens en media centraal staan. Media Me gaat over mediagedrag en andere mediasporen. Van zelfportret tot schotelantenne. Van candid shots tot laptop-parties. Wat is de mens zonder media en wat is media zonder de mens?
Helaas is de slideshow alleen na zonsondergang te zien. Ik heb er net dit plaatje aan toegevoegd.

3 opmerkingen:

Maurits Burgers zei

Het is inderdaad jammer dat de MediaMe diaprojectie niet wat lichtsterker is. Ik heb er na de schemering een viado in twee smaken van gemaakt:
http://mauritsburgers.blogspot.com/2008/01/mediame-skor_29.html

Maurits Burgers zei

viado??? mooi woord, maar moet uiteraard video zijn

curator zei

Zoals je weet ben ik gek op nieuwe woorden, dus vond -en vind- ik er niets raars aan.