De reactie van Mirjam Bikker, Utrechts fractievoorzitter van de ChristenUnie, op een poster van een lingerieketen, die vanaf vrijdag aan een winkelpand aan de Oude Gracht komt te hangen, lijkt in strijd met in de roze regeringsverkaring geformuleerde (dus ook door ChristenUnie onderschreven) doelstelingen van economische groei.
Het zijn de principes van markt waar 'sex sells', die ook galerieopweg, aangemoedigt door Wim van Krimpen ("Alles voor de kunst") eerder al schaamteloos hanteerde door billboards te laten ontwerpen met wat men 'functioneel naakt' noemt. De vorm volgt nog steeds de functie, en de primaire functie is verkoop.
galerieopweg ziet deze vergulde exposure niet gewoon als een mooie dame die geniet van een zonnige dag, veeleer als uiting van een voor-christelijke verering van de vrouw als begin van alle leven en als muze van de kunsten, en daarmee een meer dan volwaardige plaats hebbend in de samenleving; nee zelfs daar paradijselijk boven staand. Leve de Lente!
Zie ook Vrouwengeheimen in Saoedi-Arabie.
5 apr 2007
Lente
Ook lezen:
ambitieus,
billboard,
billboards,
commercieel,
denk-beeld,
Form Follows Function,
muze,
naakt,
peepshow,
politiek,
reclame,
remake,
sex,
Wim van Krimpen
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten