12 feb. 2007

art rotterdam 3


Wat zag de galerist van galerieopweg bij de gevestigde collega's op Art Rotterdam?

Bij Canvas International Art stonden zogenaamde mutanten door de Koreaanse kunstenaar Ji Yong-Ho; Levensgrote Jaguar- en Dodge-logo's opgebouwd uit gebruikte autobanden.




De Praktijk uit Amsterdam bracht onder meer Untitled to go #1 & #2 van de jonge Daniel Hofstede (1980), die naar eigen zeggen " [...]op geen enkele wijze bij [draagt] aan de kunstgeschiedenis. Tijdens de vorming van een kunstenaar, is deze onderhevig aan een reeds vergevorderde kunstgeschiedenis. Het is de vraag of men na het volgen van een academische opleiding nog kan spreken van authenticiteit bij de gediplomeerde cultureel ondernemer. Zeker als deze cultureel ondernemer er voor kiest schilder te zijn. Het is dan ook niet het doel bijzonder authentieke beelden te creëren, maar eerder de verhouding met de kunstgeschiedenis te accepteren en op (niet geheel) eigen wijze zijn cultureel ondernemerschap uit te dragen." Toe maar.


Bij Galerie van den Berge uit Goes hingen voor galerieopweg bemoedigende woorden van de belg Peter Morrens; Ik zal eens goed komen lachen met uw expositie, en het mooie denk-beeld De lange nacht van Frank Halmans.


In de stand van het Rotterdamse berendsen galerie dagdroomde ik weg bij Wild Capital van observatorium, "[...] a not-for-profit, artist run foundation that creates exhibitions, public sculpture and networks."


En in de stal van Galerie Wouter van Leeuwen trof ik een foto van David McCabe uit de serie A year in the live of Andy Warhol, waarop Warhol voor een billboard staat met reclame voor de nieuwste Chevy.